Om Ad 4 you media

Försäljning – Affärsutveckling – Strategisk tänkande – Marknadsföring

Ad 4 you media startades med ambitionen att vara en långsiktig, pålitlig och lönsam samarbetspartner till våra uppdragsgivare. En ambition vi lyckats med och som vi fortsätter sträva efter. Vår filosofi är enkel och konkret.

Ad 4 you ska vara en förlängd arm av den redaktionella produkten. Vi agerar ambassadörer åt er och marknadsför er titel i varje samtal, mejl och kundbesök. Vi är länken mellan er och marknaden.

Vi ska uppfattas som professionella och lösningsorienterade med ett kvalitativt tänk i affärerna som skapar en långsiktig relation mellan er titel och kunderna. Vi ökar lönsamheten för er affär.

Ad 4 you media ska ha ett nära samarbete och relation med redaktionen. Tillsammans blir vi ett framgångsrikt team. Affärer med en personlig prägel. Tillsammans med er sätter vi upp en gemensam strategi, dynamisk arbetsgrupp och tydlig målbild.

Vi agerar inte enbart mediesäljare utan även affärsutvecklare, strategiskt bollplank och goda rådgivare om hur vi tillsammans kan utveckla er produkt.

Att vara stark i medgång är enkelt. Att vara stark i motgång är den verkliga styrkan.

Kort om Ad 4 you media

Grundades: 1999.
Ägare: Aki Kupila och Andreas Wohlfeil.
Antal uppdrag i dag: 15 st.
Antal uppdrag sedan start: Drygt 50 (se tidigare uppdrag).
Antal anställda: Fem personer.
Erfarenhet: Gemensamt har vi över 80-års erfarenhet av print- och webbmedia.
Adress: Åsögatan 122
Verksamhet: Bedriva försäljning till tidningar, webbsajter och event/seminarier.

Vi är medlemmar i Sveriges Tidskrifter

Tidningar

Kundtidningar – Medlemstidningar – Fackpress –Konsumenttidningar – Magasin

Kärnverksamheten när Ad 4 you grundades var att arbeta med nischade tidningar mot specifika målgrupper inom b2b. Det är fortfarande en viktig del av verksamheten men vi har även utökat vår portfölj med b2c-tidningar samt magasin med redaktionellt innehåll.

Vår erfarenhet från över 50 olika titlar har lett till en djup och gedigen kunskap kring printmedia. Vi agerar gärna bollplank och kommer med förslag till förändringar som kan leda till större upplaga, högre räckvidd och ökade intäkter.

Webb, webb-tv och sociala medier

Hemsidor – Nyhetsbrev –Sociala medier – Podd/Tvodd

Utöver att de flesta av våra uppdragsgivare har kompletterande hemsidor till sina tidningar så har vi även uppdrag med ren digital inriktning där vi sköter annonsförsäljningen.
Likheterna redaktionellt mellan print och webb är större än skillnaderna men parametrarna är olika. Beteendet hos en tidningsläsare och webbesökare skiljer sig åt och så även annonseringsförutsättningarna. Vi hjälper er gärna med att förtydliga er profil och ger rådgivning om vad man ska tänka när det gäller annonsering i de olika plattformarna.
Nyhetsbrev, sociala medier (Facebook och Twitter bl a) fått en allt större betydelse i kommunikationen med läsare/medlemmar och skapat helt nya sätt för företagen att marknadsföra sig mot olika målgrupper. Lägg därtill podd, tvodd och webb-tv så har ni en bred flora av intäktsmöjligheter som tidigare inte funnits. Även här kan vår erfarenhet hjälpa er att öka era intäkter.

Event, seminarier och personliga möten

Mässor – Personliga möten – Frukostmöten – Temalunch – Kundmiddagar

Det personliga mötet bör aldrig underskattas. Möten människor emellan är ofta det som ger en långsiktig relation till kunder och läsare.

Ad 4 you har erfarenhet från lång tid tillbaka att ordna medarrangörer, sälja in utställarplatser vid mässor, event och seminarier eller sponsorer till frukostmöten, temaluncher och kundmiddagar. Ska ni ha en förhandsläsning av tidningen eller förhandstitt på er nya hemsida? Bjud in era kunder, mingla och låt ett företag får möjligheten att exponera sig gentemot gästerna. Vi är gärna med och hjälper er med upplägg kring detta.

Content Marketing

Advertorials – Native annonsering- White paper

Ett allt populärare alternativ till traditionell marknadsföring är kommunikation med redaktionell inriktning. Här är känsla, strategi och kommunikationsinnehåll oerhört viktigt och vi på Ad 4 you har god insikt och erfarenhet av denna typ av marknadsföring. Vi hjälper gärna såväl redaktion som kund med bra råd kring hur man bäst går tillväga.

Står ni i begrepp att välja en samarbetspartner som kan utveckla era produkter, sköta annonsförsäljningen och öka era intäkter så kontakta gärna Andreas eller Aki för en inledande dialog om framtida samarbete.

Följ oss på LinkedIn